پنج مقاله از عبدالله نظری
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

 

عبدالله نظری / شهرضا / آموزگار  ساده 

برداشت یا بر  داشت؟؟

کانون صنفی معلمان با اهداف خاص و طبق اساسنامه ای مشخص تشکیل شد، و سالها به فعالیت قانونی خود در راستای ارتقای نظام آموزش و در بطن آن ارتقای رفاه فرهنگیان به عنوان خط مقدم تربیت و آموزش کشور،جلوگیری از تهاجم فرهنگی و جلوگیری از انحراف فرهنگی پیگیر اهداف مورد نظر بود.

اما متاسفانه با فعل و انفعالات دولتی ،ناگهان برداشت از فعالیت صنفی تغییر و بی دلیل موجب زاویه مسولان امنیتی با فعالان و تغییر زاویه دید فرهنگیان به دولت گشت .

عدم توجه دولت قبل به خواسته های صنفی فرهنگیان این شکاف را عمیق تر و احضار فعالان و صدور احکام سنگین بدون هیچ توجیه منطقی وقانونی فاصله دولت و فرهنگیان را بیشتر و بیشتر کرد.

با تغییر دولت و دیدگاه متعادل دولت جدید ،فرهنگیان که شرایط بحرانی منطقه و کشور را عمیقا درک کرده بودند با حمایت صریح خود و با توجه به جمعیت درگیر وتاثیرگذاری غیرقابل انکار خود موجبات پیروزی دولت تدبیر و امید را رقم زدند.

هرچند مشکلات عدیده پیش روی دولت و اولویت حل مناقشه هسته ای و لغو تحریم ها و مشکلات دیپلماسی و اقتصادی ،باعث عدم رسیدگی دولت به مشکلات آموزش و فرهنگیان گردید.

فرهنگیان که همیشه یارو یاور کشور و دلسوز میهن بوده اند ،با تحمل مثال زدنی بیشترین کمک را به دولت کردند.

اما هنوز مخالفان دولت که بیشرین چوب را تا امروز لای چرخ دولت گذاشته اند ،منافع ملی را فدای منافع شخصی یا جناحی کرده اند،با فشار بر فعالان صنفی ،ایجاد شکاف دولت و فرهنگیان را در این شرایط حساسی که انتخابات در پیش است و نیاز مبرم به وفاق ملی در جهت رفع چالشها و عقب ماندگی ها لازم است ،هدف خود کرده اند.

جامعه فرهنگی بارها ضمن اعلان اهداف صنفی و وفاداری به نظام و حرمت قانون اساسی ،هوشیارانه پیش می روند.

امروز با توجه به مجوزهای صادرشده قانونی جهت مجامع صنفی و انتخابات قانونی ،احکام سنگین باچه هدفی جز ایجاد فاصله بین دولت و فرهنگیان صادر می گردد؟؟

نقش دولت در این ایام بسیار تاثیرگذار بوده و فرهنگیان از دولت توقع دارند ،اجازه ایجاد این شکاف را ندهد.

کمپین حمایت از آقایان عبدی و بهشتی از دولت تمنا دارد ،از ایجاد این شکاف هدفمند سریعا جلوگیری کرده و با توجه خاص خود در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات ،حسن نیت خود را اثبات کند.

در این بین نباید از وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز غافل شد ،اختلاف و شکاف جامعه فرهنگی با دولت و مجلس آفت بزرگی خواهد بود که در صورت عدم توجه ،خسارت بیشماری را به کشور وارد می کند.

================= 

به نام یزدان پاک

انحراف معلمان از مسیر واقعی :

سالهاست هزاران کارشناس یا کارشناس نما ،دلسوز یا دلسوز نماو........ به تجزیه وتحلیل مشکلات عدیده فرهنگی کشور می پردازند.

مصداق همان داستان فیل مولوی وضع فرهنگیان هم همانگونه است.هرکس روشی را در پیش گرفته و به تجزیه وتحلیل آن می پردازد و گاه می پرسیم :دلیل عدم موفقیت فرهنگیان در پیشبرد اهداف چیست.؟

اگر نگاهی به همین تلگرام علیه السلام بیندازیم به راحتی متوجه مشکل بزرگی می شویم که ام القرای تمام مشکلات است و آن هم عدم هماهنگی بین فرهنگیان و فعالان فرهنگی و خواسته های آنها.

انواع و اقسام گروه های فرهنگی با اسم های زیبا و کمپین های مختلف نشان از چندشاخه گی و پراکندگی فرهنگیان دارد.

به تک تک گروه ها که سرکشی کنی به آسانی آب خوردن متوجه می شویم با وجود اشتراک اکثر خواسته ها بین فرهنگیان ولی راه رسیدن به آنها وروشهای انتخابی متفاوت است واین تفاوت ها آفت عمده ای در .رسیدن به آرمانها     

اینکه درهر گروه به هرموضوعی پرداخته می شود جوری که تفاوتی بین گروههای فرهنگی با گروه های غیرفرهنگی فقط در نام گروهها متمایز است  ولاغیر

از کارشناسی اعدام های سال67تا المپیک و غیره جز لاینفک اکثر گروه هاست بماند برای آینده و بررسی مجزا

بحث اصلی این است که فرهنگیان راه های متفاوتی را انتخاب کرده اند با روشهای گوناگون برای رسیدن به اهداف مشترک

 

عده ای با نمایندگان مجلس درد و دل می کنند و عده ای به کانون صنفی فرهنگیان .

عده ای کمپین تشکیل می دهند و گروهی کمپین گروه دیگر را رد می کنند .عده ای تمام رویاها را در تشکیل کانون می بینند  و دسته ای نقد کانون می کنند.

عده ای از استیضاح وزیر منفعل حمایت می کنند و عده ای نقد استیضاح

داخل پرانتز :یعنی هنوز تشکیلات یا مجمع یا ....نداریم تا با هم فکری و بررسی شرایط اعلام کند استیضاح وزیر به نفع فرهنگیان است یا متضرر می شویم.یا حداقل در انتخاب وزیر به بررسی برنامه های اوپرداخته و خیر و صلاح فرهنگیان در عزل ونصب ها را رصد کند.

 

محکم ترین دلیل همین طرح استیضاح وزیر بود که نمایندگان اعلام کردند به نفع دولت نیست یعنی نقش فرهنگیان و مشکلات فاجعه بار این سیستم هیچ جایی در انتخاب یا عزل واستیضاح وزیر مربوطه نداشته است.

 

القصه تا زمانی که یک هدف مشترک با برنامه ای مشترک پیگیری نگردد همین آش خواهد بود و همین کاسه.

 

لزوم حمایت ازتنها تشکل صنفی موجود با وجود تمام اختلاف سلیقه ها تبدیل به فرهنگ عام گردیده و یکپارچه و متحد تبدیل به سرنوشت سازترین نهاد مدنی در راه احقاق حقوق و خواسته های بحق قدم برداریم.

کانون صنفی با وجود تمام تلاش عده ای هرچند در کل موفق ترین نهاد مدنی موجود می باشد ولی کپه هزینه ها بیشتر از نتایج سنگینی می کند .

ضمن مخالفت مکرر هزینه داده های کانون با هرگونه تقدس گرایی و قدیسه پروری لازم است حداقل به پاسداشت رنجهای عزیزان از یک سو و تجارب گرانمایه این عزیزان از سوی دیگرنسبت به ترویج فرهنگ کارگروهی و فارغ از تمام زنده بادها و مرده بادها به گسترش این نهاد کمک کرد.

این وظیفه بر دوش تک تک فرهنگیان سنگینی می کند.هرکس اذعان کند راهکاری جز تشکل منسجم موفقیتی در پیشبرد اهداف ایجاد می کند خوش باوری بیش نیست.

در بدبینانه ترین نگاه می توان نهادهای قدرت را متهم به ایجاد نفاق در بین فرهنگیان کردودر واقع گراترین نظر انفعال فرهنگیان چالش عمده این روزهاست.

 

امیدوارم روزی به این مهم برسیم و تجمع  حداکثری جای تفرقه و اتحاد ویکدلی جای تک روی را گرفته تا منجر به ایجاد یک تشکل منسجم فرهنگی فارغ از هر دیدگاه سیاسی و نژادی و ......وصرفا فرهنگی مسیر رسیدن به خواسته ها را هموار کند.

عبدالله نظری شهرضا

=================== 

به نام یزدان پاک

انتخابات یا دربی سیاست

انتخابات پیش زمینه دموکراسی در جهان است و نماد مردم سالاری .هرچه کشورها از انتخابات آزاد بیشتری برخوردار باشند نماد ترقی و احترام به خرد جمعی ورای مردم به عنوان صاحبان اصلی هر کشور دلیل بر پیشرفت کشوراست.

انتخابات و احترام به انتخاب مردم نتیجه سالها مخالفت بشر با دیکتاتوری و استبداد رای وحکومت یک نفر بر کل بوده است.اما هر انتخاباتی نماد دموکراسی وترقی جوامع نیست .مثلا در انگلستان با وجود پیش بینی نسبی دولت وقت از نتیجه انتخاب مردم مبنی بر ماندن یا جداشدن از اتحادیه اروپا ،باز انتخابات برگزار وبه رای مردم احترام قائل شدند.دولت وقت از عوارض ونتایج کاملا مطلع بود اما رای مردم مقدم بر هر گزینه دیگر بود.

در کشور ما انتخابات بیشتر دربی سیاست است.سالها دو جناح وطیف سیاسی با هم به رقابت می پردازند .

قبل از دربی هیاهویی در کشور برپا می گردد و بازیکنان ومربیان هر طیف با تبلیغات گسترده در پی پیروزی دربی هستند .در این راستا از هر عمل اخلاقی و ضد اخلاقی دریغ نمی کنند .

هدف دربی بازی زیبا نیست فقط پیروزی در بازی دربی و گرفتن امتیاز حضور در قدرت است.

قبل از دربی خدمات شروع شده طرحها یکی پس از دیگری اجرا می گردد .بازیکنان و مسولین هردو تیم تمام تلاش خودرادر تخریب تیم مقابل ،اثبات خود بعنوان تیم برتر و مردمی تر خدمت گزارتر به اوج می رسانند.

آنقدر هزینه می کنند که تا حداکثر تماشاچی به ورزشگاه پای صندوق رای حاضر شوند.

از خدمت رسانی های مقطع تا لو لو سازی های خارجی و............

تماشاچیان هم با اینکه خوب می دانند بازی زیبایی را تماشا نخواهند کرد اما خواسته یا ناخواسته واردگود می گردند .این وسط کمیته انضباطی با رد عده ای خاص سعی در مهندسی دربی دارد با دوهدف عمده .

1تشویق وترغیب تماشا گران به تماشای دربی

2بازی بازیکنان مد نظر به هر طریق ممکن

دربی با شور و حال خاصی آغاز می گردد ،تماشاچیان سالها تجربه تماشای بازی سرد و کسل کنند دوتیم را تجربه کرده اند اما به امید دیدن بازی زیباتر و با شعار شاید بازی قشنگی از آب درآید.

پس از پایان دربی که با ناداوری محض نیز همراه است و گاها نتیجه را داور مشخص می کند به پایان می رسد.

دربی پایان یافت و تا نزدیک شدن دربی بعدی تماشا گران هیچ اهمیتی ندارند و هیچ کدام از بازیکنان طرفین به فکر تماشاچیان نیستند.

فقط تا مدتی سرگرم نود دربی و تحلیل ان هستند .وضع ورزشگاه همان است که بوده و خواهد بود.

ورزشگاه و تماشاچیان به حال خود رها شد و هر دوتیم سرگرم عقد قرار داد و کسب درآمد هستند البته که تیم برنده دربی قراردادهای بهتری را به ثبت می رساند.

این وسط گهگاهی بازیکن این تبم جهت تخریب بازیکن تیم مقابل مبلغ قراردادش را فاش کرده سروصدایی به پا می کند.

با ورود فدراسیون به این ماجرا و تذکر به دوتیم سروصدا ها می خوابد .دربی تمام شده و تماشاچیان بارها قسم می خوردند به تماشای دربی بعد نخواهند اما با نزدیک شدن دربی بعد همان آش است وهمان کاسه.

مجدد تبلیغ هر تیم شروع می شود .شعارهای زیبا ،اقدامات جور واجور فقط به هدف ترغیب به تماشا باعث می گردد دربی سیاسی مجدد پررونق باشد.

دربی شروع و فدراسیون وصدا وسیما تلاش می کنند صندلی خالی ورزشگاهها دیده نشود.

فقر و مشکلات تماشاچیان ،خرابی و عقب ماندگی ورزشگاه همچنان باقیست و تنها قرارداد بازیکنان نجومتی می گردد.

فدراسیون این دربی را نماد دموکراسی معرفی کرده ومانور می دهد و تماشاچیان فقط شاهد پیروزی قرمز اند گاه پیروزی آبی.

آنقدر تماشاچیان محور دربی شده اند که غافل اند دوران طلایی قرمز و آبی منجرربه زنگ زدن مس ها هم شده است.

این میان فرهنگیان تبدیل به توپ جمع کن کنار میدان شده اند .قبل از دربی نوازش می شوند در حین برگزاری دربی همه کاره صندوقهای رای هستند و با پایان دربی "زیادی"قلمداد می شوند.

 nazari6553@

================= 

به نام یزدان پاک

تیره روزی یا احیا

آنچه براثر سیاست های نادرست سالهای گذشته بر سر کانون صنفی فرهنگیان آمد ،چه ثمری داشت؟؟

ترقی و پیشرفت یک کشور تنها از راه آموزش وپرورش مهیا می گردد .

تاریخ بزرگترین معلم بشر است ،هندوستان فقیر سالها مستعمره بریتانیا بود و ارمغان آن چیزی جز رنج و درد و فلاکت هندوان و ترقی وپیشرفت انگلستان نداشت.

معجزه ای اتفاق نیفتاد ،مردی سالها تلاش کرد تا راه ورسم زندگی را به مردم آموزش دهد .

امروز هندوستان آنچه دارد و این کشور را در زمره کشورهای مترقی قرار داده

آموزش صحیح مردم و نسل آینده توسط گاندی بزرگ بود.گاندی نماد وطن پرستی و انسانیت بود و خود را وقف آموزش مردمش کرد.

امثال گاندی و هندوستان کم نیستند به شرطی که چشم بینا و گوش شنوت داشته باشیم .

سال 1382در سالن گل سرخ پادگان 22توپخانه شهرضا در جلسه مدیران مدارس ،معاون وقت آموزش وپرورش بخشنامه ای را قرائت کرد که تاریخ آن یک قرن گذشته بود و وزیر وقت به پادشاه قاجار نوشته بود :آموزش وپرورش را بر روی آب بنا نهاده اید و پایه واساس محکمی در آن نمی بینم.

پس درد اموزش و پرورش ،کهنه دردیست با سابقه بیش از یک قرن .!!!

واما درد بزرگتر اینکه در طول قرن هیچ تشکیلات منسجم و متحدی بین فرهنگیان ایجاد نشده است.

آنچه فرهنگیان را قرنی متفرق و پراکنده نگهداشته است سلایق مختلف سیاسی است و هرگز تلاش نکردیم تفکرات سیاسی خود را با امور صنفی مخلوط نکنیم .

تا اینکه کانون صنفی معلمان تشکیل و تلاش کرد فرهنگیان را فارغ از هر دید و تفکر و هر دین و مذهب و .....یکجا جمع کند ،جایی که اهدافی جز اهداف صنفی وشغلی نداشته باشد.

متاسفانه حاکمیت و سیاست های ناصحیح بجای توجه به این کانون و تشکل در جهت درمان دردهای کهنه آموزش وپرورش ،و تنها به دلایل سیاسی نامبارک و نامیمون با برچسب زدن های ناحق راه اصلاح اموزش کشور را مسدود کرد ،اقدامات نادرست امنیتی و برخورد های غیر منصفانه با فعالان صنفی نه تنها اموزش پرورش را دردمندتر کرد ،باعث انفعال و ترس فرهنگیان گردید.

کانون صنفی فرهنگیان تضعیف گردید ،اما ایثار ومقاومت و فداکاری عده ای باعث شد حیات کانون حفظ گردد حتی با کمترین ضربان ممکن.

امروز تنها یک راه پیش روی جامعه فرهنگی کشور باقیست و آنهم آسیب شناسی کانون توسط متخصصان و صاحب نظران و تلاش تک تک فرهنگیان در تقویت کانون صنفی.

سنگینی این وظیفه سترگ بر دوش فعالان صنفی است تا هرچه سریع تر نسبت به شناخت نقاط ضعف و قوت کانون همت گمارند ،احیای کانون تنها راه نجات کشور از فقر و عقب ماندگی و سیاست زدگی بی دلیل است .

پس از اینکه کانون صنفی فرهنگیان معاینه کامل گردید ،همه باید همت کنند و فرهنگیان عزیز ازگوشه وکنار کشور ،از پایتخت شلوغ تا روستاهای صعب العبور دست در دست هم داده ،با تشکیلاتی منسجم ومتحد راه پیشرفت کشور را هموار کنند

دولت و نمایندگان مجلس و ارگانها و نهاد های دولتی نیز موظفند دید امنیتی نادرست خود را تغییر داده و قبول کنند تا آموزش وپرورش در مسیر صحیح قرار نگیرد ،امیدبه آینده ای درخشان نباید داشت .

در اینجا نقش رهبری کشور بسیار چشمگیر است ،لازم است کانون صنفی پس از احیا ،ملاقاتی با معظم له ،هماهنگ کرده و با تشریح اهداف و چالشهای موجود ،راهکارهای درمان کهنه درد کشور را ارائه نموده ،لیکن امیدوارم با حمایت ایشان فرهنگ رو به سقوط و زوال کشور را نجات داد..

تک صدایی های هزینه بر ،غیر منطقی و شعار گونه،تنها موجب شهرت و نام نشانهای زود گذر و پوچ خواهد شد و هیچ نفع عمومی و فراگیر نخواهد داشت.

این یک قانون است ،نه فرمانده بی لشکر موفق است و نه لشکر بی فرمانده ،راه اصلاح در عصر حاضر تنها با خرد جمعی و گفتمان منطقی و اتحاد فراگیر میسر خواهد بود.

اقدامات زود گذر و احساسی و فردی آفتی جبران ناپذیر  است و  همدلی و هم سویی و اتحاد یک وظیفه .

ضمن تبریک پنجم اکتبر (14مهرماه)روزجهانی معلم ،کاش نقطه آغاز یک شروع تازه گردد .

عبدالله نظری

آموزگار ساده ،شهرضا

======================= 

عبدالله نظری / شهرضا   / آموزگار ساده

سکوت دولت یا هل من مبارز طلبیدن

سالها آموزش و پرورش در سراشیبی سقوط ،با حداکثر سرعت در پیش است.

آنگونه نگاه دولت مردان به آ.پ قابل نقد است ،وبا همکاری صدا وسیما به این سقوط یاری رساندند،که نقل مجلس مردم کوچه و بازار ،تعطیلات زیاد ،حساب روزهای تعطیل ،و......گشته است ،فارغ از اینکه این برنامه های آموزشی همگام با توان دانش آموز تهیه شده ،نه معلم.

اگر سال تحصیلی 9ماه است و روزی 5ساعت کلاس و......این مطابق با توان آموزش پذیری دانش آموزان تطبیق شده است.

عمده دلیل پسرفت چهارده ای کشور در تمام زمینه ها(جزنظامی)عدم توجه به اموزش وپرورش است.

درد این مملکت باید ریشه ای درمان شود اما دولت های هرکدام فقط مسکن هایی تجویز کرده اند کوتاه مدت .

این تجویز باعث گردیده درد وطن کهنه و ریشه دار گردد تا حدی که به قول دکتر زیباکلام:

(به هرقسمت دست می گذاری پوسیده است.)

گاا دولت مردان شرافت نجابت و تحمل مردم را به پای محبوبیت خود قربانی می کنند ،غافل از اینکه این حس وطن پرستی و میهن پرستی ایرانیان است .

آ.پ این روزهادر اوج از هم گسیختگی سازمانی به سرمی برد و دولت مردان تصور می کنند نجابت معلمان در برابر اختلاس بی سابقه 800میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایطی که گاها من معلم برای 10میلیون وام باید زمین و زمان را بهم بدوزم تا15میلیون پس بدم،به دلیل محبوبیت انهاست.

جناب روحانی باید بداند ،این سکوت نه از سر ترس و نه از سرناآگاهی است،خصوصا بلافاصله پس از افتضاحات صندوق ذخیره و بی تدبیری وزیر سابقه ،پاداشی بزرگ در نظر گرفته فعالان صنفی فرهنگی را تحت فشار قرار دادند تا فرهنگیان را مجبور به سکوت کنند.

جناب روحانی و نمایندگان محترم مجلس و......خوب می دانید سکوت شما در برابر این همه ظلم به آ.پ و فرهنگیان کمک به سقوط فاجعه وار فرهنگ کشور است ،سقوطی که واداشت7000پلیس نامحسوس تدارک ببینید .

سکوت شما در برابر اتفاقات صندوق ذخیره و عزل وزیر ناکارامد ازجنس سکوت فرهنگیان نیست .

سکوت شما از سر منفعت و حفظ مقام ویا حفظ قدرت طیف سیاسی شماست

وسکوت فرهنگیان از سر دلسوزی و وطن پرستی وعشق.

امروز بجای شفاف سازی آنچه بر فرهنگیان و سرمایه اندکشان گذشت ،حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی را عجولانه وتحت فشار تایید کردند و محمود بهشتی لنگرودی را با فشار مضاعف به زندان فراخواندند،گفته:

گنه کرد در بلخ اهنگری

به شوشتر زدند گردن مسگری!!!!

سرمایه فرهنگیان به تارج رفت و برای دل تسلای فرهنگیان نمایندگان منتخب مارا که با اکثریت آرا قانونی به عضویت هییت مدیره کانون صنفی برگزیده شدند ،تحت فشار قرار دادند!!!!

آیا این اعمال هدفی جز شکاف بین فرهنگیان و نظام در پی دارد؟؟

آیا دلسرد کردن فرهنگیان در جهت حفظ منافع ملی است ؟؟؟

آیا عدم حمایت شما ،از فرهنگیان وفاق ملی مدنظر را به همراه خواهد داشت؟؟؟

شما که بجای هل من ناصرا ،هل من مبارز سرداده اید !!!

جمعیت یک واندی میلیون فرهنگیان با همراهی دوازده واندی میلیون دانش آموزبستر گسترده ایست جهت تبلیغات .

کمی توجه و کمی همدلی بجای بی توجهی و کم توجهی مسیر را تغییرخواهد داد.

===================  

معلمان فداکار 

عبدالله نظری / شهرضا / آموزگار ساده

به نام یزدان پاک

مدتی قبل معلمی فداکار جان خود را زیر آوار دیوار مدرسه فدا کرد، تا جان دانش آموزش را نجات دهد .

وزیر محترم آموزش و پرورش در اقدامی شجاعانه دستور ساخت مدرسه و نام گذاری به نام حمیدرضا گنگوزهی  را صادر کرد .

باز دوباره مطلع شدیم دخترکی بی گناه هنگام بازی زیر آوار دیوار مدرسه ای دیگر مانده و جان خود را از دست داده است،باز وزیر جسور آموزش و پرورش دستور ساخت مدرسه ای با نام فریبا چهار دیواری را صادر کرد.

حال بماند این دستورهای صادر شده چقدر و چگونه و چه مدت جامه عمل بپوشاند ؟زیرا سالهاست در نظام ما دستورات زیادی صادر می گردد ،و رسانه ها منتشر می کنند .و اخبار به آن می پردازد اما گذر زمان نشان داده است که این دستورات در بیماری آلزایمر زمان گرفتارشده و فراموش شده اند.

واقعه اسفناک شین آباد همین دیروز بود ،که دل انسانیت را ریش نمود، و از سوی حاکمان دستوراتی صادر شد، ولی امروز دختربچه های  دیروز بزرگ وبزرگتر شده اند ،و دستورات حاکمان  کوچک و کوچکتر شد،وامروز ه هیچ مسئولی به یاد نمی آرود که دستوراتی صدر کرده است.

اما سخنم با وزیر محترم و شجاع آموزش وپرورش است!

وخلاصه هرکس مسئولیتی در نظام مقدس دارد ،و خود را خادم مردم می داند،.بایک حساب دو دوتا چهارتای ساده محاسبه کنید چندنفر دیگر باید زیر آوار مدارس کهنه و خراب سیستان و بلوچستان و ......جان دهند تا شما دستور دهید مدرسه ای ساخته شود؟

نکند مردم پاک و عزیز سیستان و بلوچستان باید دست به دعا بردارند ،که زود زود جانی زیر آوار دیواری بماند شاید مدارس  نوسازی گردد؟یا دست به دعا بردارند تا زمین نلرزد،باد نوزد،باران نبارد،تا دیوار مدرسه ای روی سر عزیزی خراب نشود!!

جناب وزیر شما در همایشی حدودا در خردادماه فرمودید:پنجاه درصد مدارس نمازخانه ندارد.چه اشکال دارد کاش هیچ مدرسه ای نمازخانه نداشت و خبر زیر آوار ماندن کسی منتشر نمی شد .

جناب وزیر بگذار بی پرده بگویم، تا زمانی که دغدغه شما مدارس خرابه و کلاسهای درسی که در استبل و طویله و کپرهای متعفن نباشد، و بجای  دغدغه جان دانش آموز و معلم به فکر نمازخانه مدارس شهر باشی مسول خون پاک این عزیرانی.

جناب فانی :اگر شما وقوانین ریز ودرشت سازمان نوسازی مدارس گلوی خیرین مدرسه ساز را فشار نمی داد ،امروز کمتر شاهد این خبرها بودیم.

جناب فانی :مستحضر باش در محضردادگاه عدل الهی باید پاسخگوباشی ،گیرم چند صباحی به لطف رایزنی با نماینده نماهایی درمسند وزارت ماندی ،آخر چه؟

گناه این دختر چه بود که تکیه بر دیوار مدرسه ای کرد که تو وامثال تو وزیرش بودید؟

اگر بودجه لازم را نداری چگونه پس از جان دادن یک بی گناه دستور بدون بودجه صادر می کنی واگر بودجه داری چگونه منتظر نشسته ای تا دیواری جان عزیزی را بگیرد بعد دستور دهی ؟

وجدان انسان محکمه ایست که قاضی و متهم و وکیل و حکم و قانون یک جا جمع شده است.

شما را همراه با وجدان شما به خدای شما می سپاریم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

شنبه 30 بهمن 1395برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 62
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 5715
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1